Thursday 25 June 2020

25 KATA KATA BERKAIT RINDU YANG PASTI SEMUA PERNAH LALUINYA.

Kadangkala rindu ini mengajar kita untuk menghargai seseorang sewaktu mereka masih ada untuk kita. Bila mereka sudah tiada, percayalah penyesalan akan datang dan rindu mula membunuh. 

25 KATA KATA BERKAIT RINDU YANG PASTI SEMUA PERNAH LALUINYA. 

1.Walaupun hati ditumpah darah,kena ingat :
"Redha itu perlu, rindu itu pasti dan sabar itu harus"

2. Suatu hari nanti kita akan bertemu kembali, ketawa untuk segala kebodohan yang berlaku,bercerita bagai tiada hari esok, bertanya 1001 soalan, berlagak bagai tiada apa yang berlaku. Ya suatu hari nanti kita sedar hati kita ternyata saling merindui. 

3. "Andai aku punya kuasa untuk memutar masa pasti akan aku pilih saat pertemuan kita, saat kita bercanda, saat kita bergelak ketawa. Aku rindu kita yang dulu dulu.

4. Rindu itu masih ada, sakit itu juga masih tersisa.

5. Lidah kelu apabila berhadapan dengan dia, kerna aku terlalu rindu senyuman manisnya.

6. Marah itu boleh dipendam, tetapi rindu itu sukar untuk disimpan.

7. Salam rindu kepada yang pernah rapat kini renggang, yang pernah baik kini kurang dan yang pernah ada kini hilang.

8. Hari hari aku masih sayang dan rindu pada orang yang sama tetapi tiada apa yang dapat diperbetulkan.

9. Sebenarnya aku rindu, aku rindu segala kenangan kita bersama namun melihat engkau bahagia tanpa aku, aku pergi undurkan diri.

10. Sungguh aku rindu saat saat bersama tapi itu semua hanya kenangan yang tidak boleh dilupakan dan diundurkan masa untuk memperbaiki, semuanya sudah terlambat.

11. Menahan rindu terhadap seseorang itu sehingga tidak dapat diluahkan betapa rindu padanya, ia amat sakit rasanya.

12. Percayalah, masa kau layannya seperti tidak wujud keberadaannya, mungkin suatu hari nanti kau akan rindu padanya kembali.

13. Bahagia apabila rindu ku ini dibalas dengan rindu, bukan dengan terluka.

14. Lemas dalam rindu is another level of sendu.

15. Bila jauh rindu, bila dekat gaduh itulah lumrah pasangan bercinta.

16.bukan tidak sayang, bukan tidak rindu aku hanya terluka.

17. Benar apa yang selalu dikatakan orang rindu yang paling sakit adalah merindui mereka yang sudah tiada.

18. "Jika nanti kau rindu terhadap aku, kirimkan saja ucapanmu buatku kerna aku masih disini berdiri menantimu.

19. Dia memang suka berdusta tapi dia akan kalah dengan rindu suatu hari nanti.

20. Orang kata jangan terlalu benci nanti jadi rindu. Ya, no i feel it.

21. Selamat menikmati kerinduan tanpa pertemuan.

22. Tak semua kenangan boleh buat kita tersenyum kadangkalanya terpaksa melepaskan airmata kerinduan.

23. Ku berharap kerinduan ini akan digantikan dengan sesuatu yang indah.

24. Jika kerinduan membahagiakan pasti ramai yang ingin selalu merindui. Malangnya kerinduan itu satu penyeksaan.

25. Ku hanya berdiam diri menahan segala kerinduan.

~> MerahJambu

No comments:

Post a Comment

NEW POST !

TIARA ANDINI | PENYANYI YANG SANGAT BERBAKAT DAN MANIS